Obecný popis motorové lokomotivy řady T 211.0

Motorová lokomotiva je dvounápravová, s oběma dvojkolími hnacími, vedenými rozsochami a odpruženými jednostupňově listovými pružnicemi. Lokomotiva je typická poměrně dlouhým představkem, ne jehož konci je umístěna kabina strojvedoucího přístupná z čelní plošiny jedinými dveřmi. Lokomotiva je poháněna spalovacím motorem TATRA 111A známým též z motorových vozů M131.1. Jde o vzduchem chlazený atmosférický dvanáctiválec s válci ve dvou řadách do V o výkonu 120 kW. Lokomotiva má čtyřstupňovou mechanickou převodovku ČKD M 150-4 odvozenou z převodovky Mylius. Lokomotiva má tlakovou brzdu Westinghouse s brzdičem Škoda N/O, dále přímočinnou tlakovou brzdu a ruční brzdu. Hmotnost cca 22.000 kg. Délka přes nárazníky 7.240 mm, šířka 2.600 mm, výška 3.350 mm. Maximální rychlost 40 km/h.

Naše lokomotiva T 211.0055 (Bivoj)

Přezdívky: bivoj, prasátko, skokan, rochně, dvěstějedenáctka, Svinějednahnusnáconechcechytnout (indiánská přezdívka kmene Nawahoo)

Zde jsou fotografie ze stěhování této lokomotivy.

Ještě v areálu Uhelných skladů

• foto: Kolda

Stěhování do Mova Plzeň (r.2003) - baterky instalovány

• foto: Kolda

Mezi ostatními vozidly v MOVO Plzeň r. 2004

• foto: Kolda

Stav prací k 28.8 2005

• foto: Kolda


inspirace Titanicem

• foto: Kolda

léto 2006 - díry zavařeny

• foto: Kolda

po kažké práci odměna - tygr v lahvi k dostání u vrátnice Mova...

• foto: Kolda

o prázdninách 2006 byl hlídací službou zachycen vykradač startérů. Je to údajně "známá firma" s těsným napojením na plzeňskou advokacii

• foto: Azbest

I v roce 2007 práce na Bivoji o kousek pokročily

• foto: Náměstek

Hujerova dovolená na zotavenou v plzeňském Movu

• foto: Náměstek

po tlakové zkoušce vzduchojemů

• foto: Náměstek